Skip to content
Kasım 15, 2009 / COBİD

ÖBAK Etkinlikleri: Paneller

22 EKİM 2008 AŞK PANELİ

Feyza Avcı,İstanbul Üniversitesi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, İngilizce Tıp Bölümü 4. Sınıf

2008 Ekim ayında gerçekleşen panelde, Öğrenci Bilim Araştırma Kulübü olarak öncelikli amacımız, kulübümüzün Cerrahpaşa Tıp Fakültesi öğrencileri ve öğretim üyeleri tarafından tanınmışlığını arttırmak ve çalışmalarımızın bir kısmını bu kitleyle paylaşmaktı.

Prof.Dr. Cem’i Demiroğlu Oditoryumu’nda gerçekleşen panelimiz, eğitimden sorumlu dekan yardımcımız Prof.Dr. Mehmet Yıldırım’ın açılış konuşması ile başladı. ÖBAK tanıtımının hemen arkasından, kulüp üyelerinin bilimsel içerikli sunumları yer aldı. Murat Yassa, “Türkiye’de Nedeni Bilinmeyen Ateş” üzerine yaptığı klinik çalışmayı, Berke Özücer “Floridin Alzheimer İle İlişkisi” ni detaylandıran hipotez örneğini ve Feyza Avcı da son zamanların ilgi çeken konularından birisi olan “Endoplazmik Retikulum Stresi ve Tip II Diyabet” ilişkisini sundu. Panelde son olarak Psikiyatri ABD öğretim üyelerinden Prof.Dr. M. Kerem Doksat ve Prof.Dr. Mert Savrun ile Mikrobyoloji ABD öğretim üyesi Doç.Dr. Gökhan Aygün’ün katılımlarıyla “AŞK” konuşuldu. Prof.Dr. Kerem Doksat, aşkın hayatımızdaki ve evrendeki yerinden ve anlamlarından bahsederken; Prof.Dr. Mert Savrun, aşık olmak sürecindeki beyin işleyişine değindi. Doç.Dr. Gökhan Aygün ise, aşkın mikrobiyolojik boyutunda cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve bu hastalıklardan korunulması adına eğitici bir sunumla paneli sonlandırdı.

Panele katılan öğrenci sayısı iki yüzün üzerindeydi ve panel sonunda karşılaştığımız mutlu ifadeler, ÖBAK adına aldığımız ilk geri bildirimler niteliğindeydi. Bizi destekleyen ve yanımızda olan tüm öğretim üyelerine ve öğrenci arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz.

14 ARALIK 2007 ÖĞRENME PANELİ

Cerrahpaşa tıp Fakültesi Öğrenci Bilimsel Araştırma Kulübü olarak her yıl düzenlediğimiz panellerden bir tanesi de geçen sene aralık ayında oditoryumda düzenlenen  “Öğrenme “ paneliydi. Değerli hocalarımızdan Prof.Dr. Levent Kayaalp, Prof.Dr. Barış Korkmaz, Prof.Dr. Günnur Yiğit’in katıldığı ve öğrenmenin fizyolojik, nörolojik yönleri ve çocukta öğrenme konularının işlendiği güzel bir panel oldu. Panele fakülte dışından konuklarımız da geldi.

Peki biz ÖBAK olarak neden öğrenme konusunu seçtik? Tıp fakültesi öğrencileri olarak altı yıllık eğitim süremiz boyunca her an birçok farklı konuda yeni bilgiler öğrenmemiz gerekli ve bizim de bu bilgilerin tamamını kullanabilecek kadar iyi seviyede öğrenmemiz oldukça önemli. En temelinden bir anatomi dersini ele aldığımızda yüzlerce Latince terimi çok iyi derecede öğrenmemiz ve bunların büyük çoğunluğunu sürekli kullanacak şekilde bilmemiz bizden bekleniyor. Fakat pek çoğumuz bu kadar fazla bilgiyi kısa sürede hafızamıza kalıcı olarak yerleştirmekte zorlanıyoruz ve bunun yerine geçici hafızamıza yerleştirdiğimiz bilgilerin sınavdan sonraki gün uçup gittiğinin farkındayız. Aynı durum diğer konular içinde geçerli.

O halde bu süreç nasıl işliyor, beynimizde neler olup bitiyor da bunlar oluyor? Bu sorular hepimizin aklındayken hem kendimiz öğrenme konusunda daha geniş bilgiye sahip olmak hem de arkadaşlarımızı aydınlatmak için öğrenme konusunu seçtik. Umuyoruz katılan arkadaşlarımız için faydalı olmuştur.